Przeczytaj ten wpis a dowiesz się jak uczyć bhp - o bhp

bhp-pulsar.pl

Pomoc w sporządzeniu dokumentacji powypadkowej

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jes

Przeczytaj ten wpis a dowiesz się jak uczyć bhp - o bhp bhp-pulsar.pl
t sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Podstawa prawna zasad BHP

Zarówno pracownik, jak i pracodawca posiadają wobec siebie różne zobowiązania, z których muszą się wywiązać. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiedniego szkolenia BHP oraz właściwych warunków pracy. Każde przedsiębiorstwo, zakład pracy oraz wszelkiego rodzaju instytucje muszą spełniać wymagania stawiane przez przepisy BHP. Aktem prawnym, który reguluje sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jest Kodeks pracy. Sam Kodeks pracy jest aktem normatywnym, który stanowi zbiór przepisów prawnych regulujących prawa oraz obowiązki wszystkich pracowników oraz pracodawców objętych stosunkiem pracy. Cały jeden dział Kodeksu pracy jest poświęcony przepisom związanym z BHP, a konkretnie jest to dział dziesiąty o nazwie bezpieczeństwo i higiena pracy. Specjaliści pracujący w firmie zajmującej się BHP posiadają wiedzę na temat obowiązujących przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Każdy pracownik, jak i pracodawca, jest zobowiązany do przestrzegania zasad i norm prawnych dotyczących BHP.


W jakiej formie są prowadzone szkolenia BHP

Posiadanie ważnego szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkowe zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Odpowiednia firma zajmująca się branżą BHP oferuje przeprowadzenie szkolenia BHP przeznaczonego do danej grupy uczestników ze względu na wykonywany zawód. Istnieją dwie podstawowe formy prowadzenia szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, które są oferowane przez firmę BHP. Można wyróżnić standardową formę kursu BHP, która polega na seminaryjnych spotkaniach z instruktorem połączonych z samokształceniem. Inną formą przeprowadzania szkolenia BHP jest kurs online, który jest prowadzony na specjalnej platformie. Każda z form szkolenia BHP posiada własne zalety i to od pracodawcy zależy, na jaką metodę prowadzenia kursu się zdecyduje. Każda forma kursu BHP kończy się zdaniem egzaminu, który sprawdza przyswojoną wiedzę uczestników z zakresu zasad związanych z zachowaniem bezpieczeństwa oraz higieny w miejscu pracy. W zależności od wykonywanej pracy, szkolenie BHP może być połączone także z ćwiczeniami praktycznymi.


Rodzaje stanowisk w firmie BHP

Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP, czy też audyty BHP, są niezwykle potrzebne. Świadczeniem usług BHP zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Istnieją różne szczeble, które można zajmować w branży BHP. Poczynając od dołu stanowiska, jakie zajmują pracownicy firmy BHP to inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, a następnie starszy inspektor do spraw BHP. Wyżej znajduje się specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, później starszy specjalista, kończąc na głównym specjaliście do spraw BHP. Każde stanowisko zajmowane w firmie działającej w branży BHP wymaga spełnienia odpowiednich kryteriów oraz posiadania właściwych kwalifikacji. W celu rozpoczęcia pracy jako inspektor do spraw bezpieczeństwa trzeba posiadać tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywany po ukończeniu szkoły o odpowiednim profilu. Później wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia można awansować na kolejne stanowiska.



© 2019 http://o-bhp.informator.sejny.pl/